lördag, april 02, 2011

Väntar

Sitter här och väntar på att klockan ska bli 10 så man kan ringa vårdcentralen(VC) för min värk runt revbenen. Detta är något jag haft ett tag nu men det blir bara värre och värre och nu står jag inte ut längre. Vill inte ha ont och vill kunna andas utan att det tar emot. BM sa igår när jag ringde att det troligtvis inte hade med graviditeten att göra, det är mycket för tidigt för att få problem där uppe av den. Är ju "bara" i vecka 23, det är något som kommer efter vecka 30... Dessutom så har jag ont i fler muskler (tror jag) i magen, fast längre ner. Vill liksom bara veta vad det är och OM man kan göra något åt det. För att ha det så här är jobbigt. Kan man inte göra något så vill jag veta om det går att underlätta så jag iaf klarar mig igenom dagarna utan att känna att jag ska gå av på mitten. Har varit uppe i snart 2 timmar och har redan riktigt ont tunt revbenen, gör inte ondare av att jag trycker just där och jag har svårt att säga exakt var det gör ont. Men det är i revbensbågen och på båda sidorna. Googlade lite igår och då kunde jag bara hitta att mina symtom skulle kunna tyda på lungsäcksinflammation, men det är ju inte jag kan vara säker på, bättre att en läkare säger vad det är. Jag googlar bara mina symtom i hopp om att iaf få reda på vad man kan ställa för frågor till läkaren och vad läkaren kanske ska fråga om så man vet vad man ska kolla upp innan. Ställer inte diagnoser på mig själv, men gillar att vara förberedd på vad som kan komma. Men nu ska jag iaf ringa VC och se om jag får en tid under jouren...

Inga kommentarer: