lördag, mars 19, 2011

Wildcats

Ja, nu är det dags att verkligen berätta lite om Wildcats Kristianstad.

Vi är ett glatt gäng tjejer i varierande åldrar som ett par gånger i veckan snörar på sig skridskorna och drar på sig utrustningen och tränar ishockey.
Vi letar just nu fler spelare.
Kan ju inte bara vi i Kristianstad som gillar hockey...?
Det bor ju ändå 70000 personer i denna stan.

På träningarna lär vi oss att åka skridskor och att spela med puck och klubba. Vi är verkligen inga proffs men vi har attans så kul. När vi började kunde inte många av oss åka så bra, några kunde knappt stå på ett par skridskor, men vi lärde oss.
Vi spelade vår första (och enda) match i december och då var vi hälften så många spelare än motståndarlaget, samt att dom hade mycket mer erfarenhet än oss. Vi förlorade stolt med 6-2 och trots att vi bara spelat hockey i 3 månader så klarade vi oss otroligt bra.
Motståndarnas tränare kom in till oss efter matchen och bara berömde oss och hoppades att vi på allvar kunde få igång damhockeyn i Kristianstad.
Nu jobbar vi väldigt hårt att få igång den. Delar ut lappar, tjatar på ALLA vi känner och visar oss på stan så mycket vi kan så att fler förstår att tjejer KAN spela hockey.

Den myten MÅSTE vi nämligen slå hål på och den är riktigt HÅRD...
Tänk att ishockeyn är satt som en herrsport... Det som är så kul!!

Nej, tjejer visa nu att ni kan och framför allt VÅGAR testa ishockey.

Kan säga att det är det roligaste (och jobbigaste) jag gjort i hela mitt liv...
Matchen vi spelade var en plåga kroppsligt, men vilket självförtroende man fick när man kunde gå in och spela SÅ bra som vi gjorde efter så kort tid. Och KUL hade vi.

Hör av er till vår tränare eller kom ner till hallen när vi har träning.
Träningstiderna finns på vår hemsida som jag har länkad här i vänsterspalten.

Just nu har jag själv träningsuppehåll men återkommer på isen när min bebis kommit, jag bara längtar att få spela igen.

Det är BARA roligt!!!

Inga kommentarer: