måndag, mars 28, 2011

Pysslat lite

Idag har det blivit lite "pyssel" gjort här hemma. Skönt att sortera bland grejerna i datorn. Var en rejäl röra, men det blir så när man inte riktigt orkar fixa när man sparar ner det. Idag startade jag den gamla stationära datorn och lade in ALLT i den istället. Sorterade och fixade så det är ordning och reda på grejerna. Har bara lite inställningar kvar som ska fixas men det gör jag efterhand som dom behövs ändras på. Kan även vara några program som saknas, men då jag använder dem så sällan ändå så får jag fixa det då. Känner nu vilken skillnad det är att skriva på vanligt tangentbord än att skriva på laptop. Man får verkligen jobba för att skriva på detta och då är det ändå ett som inte har tröga tangenter. Men min lilla rosa hade ju ett så litet och sött tangentbord så man behövde ju inte direkt anstränga sig att skriva. Höll ju händerna nästan stilla och bara flyttade fingrarna, men nu får man flytta sig mycket mer. Blir nog ett nytt tangentbord till denna sen, ett sånt som ser ut som dom på en laptop. Tycker dom är så sköna att skriva på. I morgon eller en annan dag ska jag installera om min lilla rosa och så ska jag använda den när jag sitter i sängen, är iväg eller bara vill sitta och skriva en massa. Den kan jag ju sitta precis var jag vill med. Kan vara bra att ha sakerna på olika datorer så att man inte sitter och glider iväg på en massa skräp när man sitter och arbetar med en längre text. Jag har ju förmågan att glida iväg i pauserna... Saknar dock min egna mus... T har den då hans strulade i hans dator, men den funkar fint i min. Men jag kommer nog byta tillbaka senare. Jag klarar mig så länge, men det är mest det att denna är större än den jag hade. Jag har ju inte så stora händer så jag behöver den som är lite mindre. Nu ska jag även vänja mig vid att bara köra med en bildskärm... Jag hade kopplat min vanliga bildskärm till den lilla rosa så msn och word kördes på den lilla skärmen och internet kördes i den stora, men nu har jag bara en, men det är en vanesak.

Inga kommentarer: