onsdag, mars 30, 2011

Bättre

Men fortfarande utan ork.

Har ringt det där samtalet som jag snackade om men dr. Psyk jag sökte har semester just denna veckan. Han ska ringa på måndag.

Hoppas nu att han gör det annars får jag ringa honom på tisdag för så här kan jag inte ha det. Vet att allt detta beror på att jag slutade med concertan och har stora förändringar i livet.

Jag är inte alls bra på förändringar och nu är det två stora på gång.

Det är inga dåliga eller oönskade förändringar, men det är ändå så mycket tankar och oro som det för med sig. Jag sitter liksom fast i mina egna tankar och kommer inte riktigt loss. Det bara snurrar.

Jag kan fixa allt som är viktigt för att Fredrik ska ha det bra, har alltid klarat det. Men jag missar mig själv, för då är liksom orken slut. Att ens somna nu är svårt. Jag ligger och vrider mig länge, tills jag liksom somnar av utmattning. Är inte pigg när klockan sen ringer.

Håller på att försova mig varje morgon. Detta är något som är ganska ovanligt för mig. Vaknar alltid av klockan.

Nja, alltid och alltid, hade en tid när jag börjat med concertan som jag sov så gott om nätterna att jag liksom inte hörde klockan, men det avtog och jag kände mig mycket piggare och sov sedan "normalt". Men nu är det inte bra alls.


Får se om jag kan få hjälp av dr. Psyk på något vis. Någon att snacka med i första hand.

Någon som kan vara mina concerta... Som kan hjälpa en att sortera i tankarna och prioritera de som är viktiga. Någon som har tystnadsplikt och inte är personligt involverad i mitt liv. Någon som kan på ett proffesionellt sätt se på det utifrån.

Det är det som jag mest tror jag behöver nu.


En annan sak jag känner är jobbig är all stress jag har på mig.

Så mycket som liksom inte flyter på och måste pressas fram. Det tar ganska hårt på en.

Känner mig stressad och blir trött av det. Att i allt detta även fixa med ett hushåll gör mig helt slut. Orkar helt enkelt inte vissa dagar.

Igår var en sån dag.

En dag när botten liksom var nådd.

Nu kan jag känna att jag nog kan vara påväg upp, men det tar tid och jag kommer behöva hjälp, men kvar här nere vill jag inte vara.


Skulle vara skönt att vara så där "normal" som andra är som bara får saker att funka...

Inga kommentarer: