tisdag, februari 08, 2011

Storm

I natt har det blåst rejält och gör fortfarande.
Jag har vaknat många gånger i natt, men inte av stormen, utan av 3 nervösa katter som sprungit runt i lägenheten. Fredrik har sovit gott iaf men han har hostat mycket.
Jag vaknade tydligen inte av alarmet i morse, sover hårt när det är oväder ute. Så när jag vaknade 8.20 hade Fredrik också precis vaknat. Så nu sitter vi här hemma och bara tar det lugnt. Då han har hosta så känner jag att det är okej att han är hemma idag, annars så hade vi stressat oss iväg, men hans hosta gör liksom ont också.
Då T inte sovit så mycket i natt kan ni ju gissa vad han gör nu... Jo, SOVER. Han har lyckats somna nu när stormen lagt sig lite och katterna lugnat ner sig. Tror jag ska låta honom sova ett tag till innan jag berättar att vi alla försovit oss idag.
Och jag kan inte ens skylla på att strömen gått eller sånt, för mitt alarm är i mobilen och den har massor med ström och vad jag vet har vi inte haft strömavbrott här hemma heller. Kan inte se några spår av det iaf.
Nej, nu ska jag servera lite frukost till mig och Fredrik sen får jag dra igång och göra allt som ska göras idag.
Hoppas ni kunnat sova och inte råkat ut för någora nedfallna träd eller takpannor.

Inga kommentarer: