fredag, februari 25, 2011

God morgon

Ja, då har jag dragit mig upp ur sängen.
Ingen tid att passa men kunde inte somna om efter kl 7...
Shiva är på ett pestigt humör, hon vill para sig så hon har pratat högt hela natten...
Mini och Zeus har nog sovit eller iaf också försökt sova.

Igår när vi skulle sova upptäckte vi att hela hallen, köket och sovrummet luktade ciggarettrök... Varken jag eller T röker...
T öppnade dörren och det verkligen stank ute i trappan.
Suck...
Grannarna har rökt i trappan.
Man får INTE röka i de allmäna utrymmena i dessa husen.
Men ändå så har det hänt.
Händer det igen kommer jag att ringa ABK (ska nog ringa idag om det också, mest för att informera att det hänt) och "felanmäla" det. För det är bara så man kan göra om jag inte får annan information av ABK idag.
Jag vet ju inte VEM det är men det måste varit utanför min dörr då det stank här inne...
Mindre kul var det, men det har iaf slutat lukta nu.

Idag ska Fredrik komma hem igen =)
SAKNAT honom!!!
Det är så tyst här när han är borta.
Men han har haft det bra.
Om han orkar så är det hockeyträning ikväll för honom.
Men innan han kommer har jag som uppgift att städa hans rum. Hade lovat honom det.
Så jag ska äta frukost och sen ska jag börja där inne, kommer gå ganska snabbt men det ska göras. Har man lovat så har man.

Annars idag blir det en tur till stan och biblioteket för att återlämna en bok som jag skulle läst, men inte orkat. Har mest bara bläddrat lite i den. En bok som heter "Barn med koncentrationssvårigheter", detta för att Fredrik har lite svårt att koncentrera sig i skolan, men jag tror inte att det är så farligt ändå. För han säger själv att han redan kan sakerna och här hemma så kan han dom faktiskt, även i skolan, men han får inte ner kunskapen på papper.
Men jag tror det blir bättre när han hamnar i en mindre klass, för han arbetar som bäst när dom är halvklass i skolan nu. Och byta skola det ska han ju göra sen till tvåan, till en skola där dom bara har små klasser. Sen har vi ganska bra samtal med hans fröken nu och hon gör allt hon kan för att hjälpa honom med sånt som kan underlätta hans koncentration, som att låta honom röra sig lite i klassrummet, får han göra det så arbetar han bättre när han sitter. Och ännu så verkar det inte som han stör dom andra heller utan det är bara hans skolarbete som blir "lidande" så att säga... Men det är säkert en mognadsfråga och att det kommer bli bättre, annars så vet jag var jag ska vända mig för att få hjälp med hans problem.

Nu ska jag försöka äta lite och sen påbörja dagens arbete.

Inga kommentarer: