fredag, januari 07, 2011

Dagens tankar

Igår gick jag och lade mig redan kl 21. Somnade och sov till vid 1, var då lite hungrig så jag gick upp, T var uppe fortfarande då. Sen somnade jag om igen och sov till cirka 8. SÅ skönt att sova så länge. Känner mig ganska pigg idag, trots att jag är förkyld.
Förkylningen sitter där den sitter och vägrar ge med sig, är riktigt trött på det nu. Näsblod börjar bli vardagsmat och det är ganska drygt att det blöder varje gång man snyter sig. Men det blir väl bättre snart. Borde iaf bli bättre till våren eller? Och den kommer väl ändå snart… Suck…
Idag ska jag börja med att röja lite här hemma, kolla om det finns tvättid (har inte tvättat på allt för lång tid nu) och sen ska jag städa på toa, kalka av duschen och sånt jobbigt. Man behöver ju göra sånt då och då. Inte så kul men det blir fint när det är klart.

För att hoppa till annat så fyller min pappa år idag, inget jag tänker fira på något vis, men det får mig att fundera lite, även att bli lite irriterad för att han får mig att fundera på saker… Inget jag egentligen kan göra något åt, men jag försöker att koppla bort det. Önskar bara att jag hade en pappa som var någon man ville träffa och umgås med, men nu är jag inte dotter till en sån pappa.
Han bryr sig ju inte om mig då ska jag inte bry mig om honom. Inte för att jag ”bryr” mig och undrar hur han har det, men jag stör mig på att han inte är intresserad av sina barnbarn. Han vet nog inte ens hur många han har…
Hans förlust!

Inga kommentarer: