tisdag, januari 11, 2011

Dagen

Ja, idag har det faktiskt hänt lite här hemma.
Började ju med att sjunga för Fredrik på hans dag och han fick paket och frukost på sängen.
Efter det skulle han till skolan så det var bara att åka iväg dit med honom. Han hade längtat efter skolan och skuttade hela vägen dit. Vi åkte bil med AEx2 och barnen snackade HELA tiden.
När Fredrik var lämnad och jag var hemma igen så ringde jag efter mina läkare. Dr. Psyk skulle ringa upp sa sekreteraren och men vanliga dr fick jag tid till om en vecka. Då ska jag dra igång så mycket det går av utredningen av min smärta. Får se hur mycket som kan bli gjort nu när jag är gravid då jag inte får äta så många mediciner. Vet inte hur bra det är med röntgenundersökningar och sånt heller... Men vi får se vad han säger.
Sen var det dags att hämta Fredrik igen och då skulle vi på stan. Han skulle hämta present på BR-leksaker och valde en liten lastbil och jag köpte batterier till hans radiostyrda bil som han fick i morse. Sen åkte vi hem.
Vi stoppade i batterierna i bilen och den gick inte igång ändå...
Vaktmästaren var här och skulle fixa toadörren som inte gick att fixa utan han kommer med mer grejer i morgon igen.
Sen ringde jag om Fredriks bil och han ska få en ny. Då hade T kommit hem så han öppnade bilen och drog i lite sladdar men den gick inte igång ändå.
Vi fixade mat, startade filmen Upp myste lite.
Min dr. Psyk ringde och jag ska få kontakt med en arbetsteraput eller liknande för att hjälpa mig med vardagspusslet nu när jag är utan mediciner. Sen ska jag ringa honom igen när jag är redo att börja med Concertan igen. Ganska skönt att iaf få veta att jag gjorde rätt som bara slutade med medicinen. Han tyckte inte att jag skulle äta dom nu när jag är gravid då riskerna är för stora, då jag inte kollapsar helt utan dom.
Efter det kom mamma upp och sen direkt kom AEx2 för jag skulle passa AE medan AE var på möte. Fredrik och AE försvann in och lekte direkt. Inte svårt för dom att sysselsätta sig då Fredrik har saker som även passar tjejer. Sen lyckades dessa två barn få igång Fredriks radiostyrda bil iaf och sen gick den varm och katterna gömde sig.
Nu har dom gått hem och Fredrik nattar sig så han orkar skolan i morgon. Sen är det dags för mig också att sova.
Dagen har med andra ord varit ganska fullspäckad idag, men det är bara kul.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: