fredag, november 19, 2010

Skydd

Idag var det dags för träning nr 2.
Hysteriskt kul.
Denna gången hade jag iaf skydd på mig.
Mina saker jag beställt kom idag. Benskydd, armbågsskydd, axelskydd, damasker, hjälm och handskar fanns det i lådan. Byxor, skridskor och klubba hade jag ju sen innan.
Med allt detta på så kändes det bättre att träna, vågar liksom mer. Gör inte så ont att trilla och därmed vågar man testa lite mer.
Vi var inte många denna gången, bara 3 tjejer och vår tränare. En av tjejerna var vår målvakt så idag tränade vi mycket skott mot henne. Jag lyckades göra 1 mål...
T var också ute på isen lite då vi hade lite plats över... Fredrik som precis tränat länge fick faktiskt vila i båset.
Resultatet av dagens träning är TRÄNINGSVÄRK, en blåsa på tummen och ett skärsår på ringfingret...
Ja, handsken som är ny skavde lite just där klubban ligger mot tummen och sen råkade jag skära mig på min skridsko när jag tog bort snön från skenan.
Men detta är sånt som ALLA hockeyspelare är med om ibland.
Nu har jag 1 vecka till nästa träning och det kommer nog behövas så lång tid innan jag blir återställd efter idag...

Inga kommentarer: