torsdag, november 18, 2010

Första träningen

I tisdags var första träningen.
FAN vad kul!!!
Jag lämnade T och Fredrik hemma och drog till ishallen. Mötte tjejerna utanför omklädningsrummet då killarna hade tagit vårt, men efter en stund blev det ett annat ledigt.
In där, börja byta om så smått och snacka en massa.
Roliga tjejer det där.
När det inte var så lång tid kvar till det var dags att kliva ut på isen kom Coach. Tränaren som är tålmodig nog att lära ett gäng tjejer spela hockey.
Jag har ju ingen full utrustning än, men grejer är beställda och skulle komma inom två veckor, men igår var dom skickade så jag hoppas jag har dom idag eller i morgon.
Hoppade i de grejer jag har och hängde med ut på isen.
Vi var bara 5 tjejer igår så det blev en lugn träning, men det gjorde inget för mig, dessutom var det ju inte så många att göra bort sig inför…
Fast jag klarade mig bra. Det enda jag verkligen inte kan är att åka baklänges, samt att jag fegar ur då jag vet hur ONT det kommer göra om jag trillar.
Det vi gjorde var att lite vanliga skridskoövningar med puck och klubba, baklänges, passa och lite sånt.
På fredag är det dags igen.
Bara längtar just nu.

Igår hade Fredrik träning och jag fick lite mer saker att göra som lagledare för hans lag. Jag ska till ishallen idag och fråga lite om just lagledarrollen och lite annat om laget/ishallen som jag behöver veta. Kanske ska få en massa papper och sånt också. Bara det blir bra så att allt runt laget fungerar som det ska, för BARNENS skull.
Ska även passa på att ställa lite frågor om WildCats, damlaget…

Men först ska jag ta en dusch, för det orkade jag inte när jag steg upp i morse, blev ju sent i säng igår. Kollade på match i (tja, var annars…) ishallen och fick se en fantastiskt underhållande match. Finns även risk att jag hamnar i tidningen sen när dom lägger upp fler bilder från hallen. Detta vet jag då jag fick en kamera upptryckt i ansiktet efter slutsignalen och såg hur många foto som togs på mig… Det sa klick, klick, klick, klick, klick… Suck…
Vet inte om jag vill vara med i tidningen, men man har ju inte så mycket att säga till om, samt att jag får skylla mig själv om jag står längst fram på ståplats… Brukar dock alltid stå där.

Ha en bra dag alla som kikar in här!!

Inga kommentarer: