måndag, september 27, 2010

Hemma

Sitter här hemma och har Fredrik hemma.
Han har lite ont i magen och jag vet inte vad det ska bli av det. Kan gå över snabbt och kan bli värre precis lika snabbt.
Just nu sitter han på sitt rum under täcket och spelar lite tv-spel. Han har ätit en macka, men hade ont i magen även efter.
Jag ska plugga lite sen men jag startar lite lugnt med facebook och nyheter på tv. Inga upplyftande nyheter precis, men det är ju alltid så det är.

Retar mig på den illegala handeln med hundar, för dessa hundar har avlats endast för att personerna ska tjäna pengar. Ni som ska köpa hundar, se till att ni köper från seriösa säljare. Betala hellre lite mer pengar för hunden så ni vet exakt vad ni får än att ta den billigaste som ni inte har någon kontroll på.

Tydligen går det också att lura kriminalvården på pengar genom att säga att man ska vara ett ”familjehem” men bara skita i sina uppgifter och bara ta pengarna.
Efterlyser även här hårdare kontroll. Hur ska man annars kunna veta att det faktiskt går bra för de som ska ut i samhället igen. Dessa personer behöver ju hjälp, stöd och viss struktur för att det ska fungera.

En annan ”nyhet” är att studentkårerna har förlorat massor med pengar då kårobligatoriet togs bort. Jag är inte förvånad alls. Många som anser att dom inte ska behöva betala för något man ändå inte använder. Jag har fått en mycket billigare terminsräkning tack vare detta. Betalar det jag måste för att få studentkortet så man kan få tillgång till alla rabatter. Tack vara det så får jag ju tillgång till alla studentrabatterna.
Jag känner det att jag inte tänker betala för något jag inte använder, jag behöver inte studentkåren för att få vänner och jag är inte intresserad av att festa på kåren. Sen är det säkert mycket mer som man kan använda kårerna till men jag klarar mig så bra utan dom. Känner att vi studenter har så dålig ekonomi ändå så varför ska man bli tvingad att betala.
Jag tycker inte synd om kårerna, tydligen så gör dom ju inte tillräckligt för studenterna för att fler ska välja att vara kvar. Men självklart är det bra att möjligheten finns för de som vill vara med.

Nej, nu ska jag sätta mig med böckerna lite och få lite gjort.

Inga kommentarer: