måndag, juli 19, 2010

Helgen

Helgen har varit bra. Jag var trött i fredags så då hände inte mycket. Jag och Freddan hade lite fredagsmys.
I lördags så var det upp och duscha, duscha Freddan och sen in till stan och köpa presenter till min bror och hans tre barn. Sen ut till dom på kalas. Alla fyra firade sig samtidigt, 36 + 4 + 4 + 1 år. Trots regn och åska så var vi ute i deras trädgård, det var ju varmt och som mest uppehåll, på kvällen sen var det riktigt fint väder. Jag, Freddan och mamma tog bussen hem sen. Kom hem strax efter 21 så det var sängen ganska snart där efter.
Igår, söndag, så vaknade vi och tog det lite lugnt en stund. Sen packade jag Freddans väska. Runt 12 så reste han iväg med Peter. Han ska stanna där i en vecka och bara ha kul. Naturligtvis så var det tungt när han åkte men jag vet att han kommer ha det bra och jag visade inte för honom att jag tycker det är jobbigt. Han var lite ledsen just när han skulle åka men det gick över fort i bilen.
Själv så gick jag upp och bara tog det lugnt en stund efter han åkt. Efter en stund var det dags för kalas för lilla KS. Jag stannade där och snackade några timmar och hade trevligt med mina vänner.
Jag hade svårt att koppla av och somna sen. Många tankar som snurrade, Freddan iväg, jobba...
Idag är det dags för första ensamma dagen på jobbet. Vet att det kommer gå bra, men ändå så är jag nervös. Nytt folk man ska träffa, nya saker man ska göra och i ett nytt hus.
Fast jag är nervös så ser jag fram emot att jobba. Skönt att inte bara sitta hemma. Fast att jag har massor att göra hemma också, men det kan jag göra ändå med detta jobbet då jag inte jobbar heltid. Lite ork borde finnas kvar när jag kommer hem. Även idag, fast jag inte sov många timmar.
Hoppas alla får en bra dag.

Inga kommentarer: