fredag, juni 18, 2010

Mycket

Vet att jag varit dålig på att skriva här nu ett tag. Hoppas att mina läsare är kvar för nu tror jag att jag orkar igen.
Har haft mycket i tankarna och inte orkat skriva. Det har varit skolavslutning, 2 jobbiga saker hos soc, ny katt, jobbsök, omställningar i vardagen och lite sånt. Men nu är jag nog ikapp även i tankarna så nu kan det bli lite fler inlägg här igen.
Jag mår bra trots att jag rasat lite i vikt. Väger nu knappt 50kg och kämpar med att gå upp igen. Det är inte så att jag bantat, jag bara har svårt att äta när det händer för mycket runt mig. Jag slutar inte att äta men jag blir mätt fortare så min höga ämnesomsättning gör så jag rasar i vikt. Detta är något som händer med ganska jämna mellanrum i mitt liv och jag har mina knep för att komma tillbaka. Bara så tråkigt att räkna kalorier, proteiner och långsamma kolhydrater. Dessutom är det inte kul att låta klockan bestämma när jag ska äta istället för hungern, känner mig ganska konstant mätt just nu.
Nu ska jag ta tag i denna dagen så man kan koppla av i helgen.

4 kommentarer:

MammaMu1980 sa...

Kämpa på Mia! Du klarar dig ur detta också, och det kommer att göra dig ännu starkare!
KRAM

Maria sa...

Tack :) känns bra att någon tror på en :) Kram

Mezza sa...

Hej
Oj, ja då har du verkligen rasat... sist rasade det väl inte sååå lågt?
Hoppas det går bra. Kan ju finnas en möjlighet att det blir svårare att gå upp i vikt nu när du har Concertan med...
Men men... du vet ju hur du ska göra ;)
kram

Maria sa...

Hej.
När det var som värst för några år sedan så var jag nere på 46-47kg. Men jag har varit nere på 50 några gånger sen dess.
Känns inte som att Concertan ställer till med några svårigheter, utan det är nog lika svårt som vanligt.
Tar ca 6 månader att gå upp till "normal" vikt. Men jag har tid, bara så drygt att "räkna" kalorier. Jag är inte så noga utan försöker mest äta mycket mat och balanserad kost.
Kram