måndag, juni 28, 2010

Liten uppdatering

Har den senaste tiden varit dålig på att skriva här men det är för att jag har haft lite dåligt med ork, men även haft dåligt med bredband. Jag har bara skrivit via mobilen och det är så jobbigt att skriva där så jag har inte orkat skriva så långa inlägg.
Så om man ska börja med att säga att vi har sommarlov här hemma. Freddan har varit på sin första skolavslutning och han tyckte att det var häftigt.
Först så lämnade jag Freddan i skolan tidigare än vanligt och sen gick jag till kyrkan. Barnen gick tillsammans till kyrkan och satt längst fram. Alla klasser hade tränat in några sånger och det gick bra. Rektorn höll tal och tackade av någon fröken som ska sluta. Allra sist så var det dags för förskoleklassens uppvisning. Alla barnen sprang upp och ställde sig på plats och viftade med blommor och solar som dom själva gjort och sjöng om sommarlov. Efter det gick vi alla till klassrummet och fröknarna sa hejdå till barnen och gav ett fint kort och en penna till alla.
Klassen har blivit delad på hälften och var halva ska slås ihop med de som var ettor i år och bli 2 klasser med 1-2or. Klassen kommer nog bli lite mindre än vad den varit nu men jag har svårt för att dom ska blanda åldersgrupperna.

Efter avslutningen så har vi mest bara tagit det lugnt. Eller iaf Freddan. Jag har städat och röjt här hemma, är inte klar men jag ser slutet nu. Tar lite varje dag.

Det var ju midsommar i helgen. Jag firade hemma hos min syster. Mamma, min moster med sambo, min systerdotter med make och barn var där. Vi var 10 st så det var lugnt och skönt. Mycket god mat och annat gott att stoppa i sig. Vi sov över också. Katterna fick alltså fira själva, men dom verkade ha haft det bra.

Igår var vi hos Freddans lillasyster. Barnen badade och vi satt i solen. Tyvärr satt vi nog lite för länge i solen, iaf jag. Är röd och det kliar över hela kroppen, men när jag väl smörjt mig klart och huden fått vila lite så kommer jag nog att bli brun.
Blev nog lite mycket för Freddan också, men han har inte fått så mycket bränna, bara lite på ena axeln, men han har haft lite feber idag. Jag jagar honom med vatten och mat så han inte blir sjukare. Vätska är ju så viktigt i denna värme.

Idag har jag tagit det lugnt, bara dammsugit och betalat räkningarna. Ska försöka komma tidigt i säng för jag är trött.

Inga kommentarer: