lördag, juni 19, 2010

Bröllop

Tja, ingen har väl kunnat missa det stora bröllop som ska äga rum i morgon. Jag har hela tiden varit positiv till denna händelse i Sveriges historia. Och jag är och har alltid varit positiv till kungahuset.
Kungligheterna är inte perfekta, men det tycker jag är ganska naturligt. För vem är perfekt?
Kungen, kronprinsessan och prinsen med sin dyslexi. Tänk så hårt de måste jobbat för att lära sig allt som de kan. De kan ju inte bara den svenska historien och hur samhället fungerar utan även många andra länder.
Men vi ska skatta oss lyckade att ha det kungahus vi har. De sköter sig utan att skapa skandaler som är pinsamma för landet. De jobbar hårt för de pengar de får.
Gör reklam för landet och är aldrig lediga.
I morgon får vi dessutom en ny prins. En man av folket som har anpassat sig till ett liv i strålkastarnas sken och som ska representera landet utåt nu.
Kanske ska man börja tro på äkta kärlek igen. För vad skulle annars få en person att göra det som Daniel gör i morgon. Dessutom så ser paret så kära ut.
Jag tycker att dom är så fina tillsammans. Deras blickar och små lätta beröringar som säger så mycket.
Jag ska se deras vigsel i morgon (eller idag...). Får bli på tv för inbjudningskortet måste kommit bort på posten.
Är SÅ nyfiken på Viktorias klänning ser ut. Tror hon kommer ha en ganska enkel för hon verkar passa i en sån. Tror hon passar i en sån då hon inte behöver en massa blingbling för att vara vacker. Hennes strålande personlighet lyser så stark att en prålig klänning bara skulle vara för mycket.

Hoppas jag inte bara svamlat en massa nu utan faktiskt lyckats få fram något vettigt. Dags att sova så man orkar med morgondagen.

Inga kommentarer: