torsdag, december 11, 2008

Julen är här...

Nu är julen verkligen här och vi har köpt våran första gran. Jag har inte haft gran hemma sen jag fortfarande bodde hemma. Det är ingen riktig gran men jag tycker att den är fin. Freddan hjälpte mig att bygga ihop och klä den.
Färdigbyggd och dags att kläs.

Börja med toppstjärna och lampor.

Här är det mesta på plats och naturligtvis en stolt julgranspyntare också med på bilden. Massor med kulor, tomtar, godis och pepparkakor, sen även några smällkarameller som vi skapat.

Här är den färdig helt och julgrisen vaktar granen. Hoppas nu att katten kan låta allt vara...

Julgrisen!
Visst e han söt :)
Är Freddans julgris och först vaktade den hans rum men Freddan tyckte att granen behövde en vakt istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe Va fin gran ni har! Men ni pyntar väl inte den lite tidigt? Eller e det jag som inte hänger med i svängarna?
Kram Maria Zimmer

Maria sa...

Tack! För att hinna njuta av julen så börjar vi tidigt här hemma då julen ska vara borta när Freddan fyller år...
Kram på dig

Anonym sa...

haha va nöjd freddan såg ut på den bilden :D å va duktiga barnen var på dagiset idag. synd att tintin chicka ur men så är det ibland :) ha det bra. kram