söndag, april 06, 2008

Sjukdomar och annat skoj...

Jaha ja, då var det dax igen.
Sedan sist har det mest varit sjukdomar.

Börjar väl vid påsken då...
Mest hemma och kryade på oss, men sen på söndagen så lämnade jag Freddan hos syrran och åkte hem igen för jag skulle få besök. En gammal vän från skolan kom hit. Två tjejer, lite mat och en flaska vin, behöver jag säga mer?? Tror inte det. Det snackades massor och då vi inte träffas allt för ofta så hade vi massor att gå igenom. Men kul hade jag.

Freddan var hos tandläkaren och hade väldigt fina tänder. Hans överbett sedan nappen har försvunnit och det är jag mycket glad för, ville ju inte att han skulle lida av sånt när han blir större. Nu har han raka och fina tänder som ser ut precis som dom ska enligt textboken J Hoppas att det fortsätter så med sen. Nästa gång vi ska dit är om 1 år så nu är det bara att fortsätta som vanligt med tänderna.

De senaste snart tre veckorna har jag gått och haft ont i halsen. Skitjobbigt. Funderar nu att snart gå till doktorn med det, men jag vill inte för jag tycker inte om sjukhus, inte ens vårdcentralerna är jag så pigg på att gå till, känner mig sjuk bara jag går in i ett väntrum. Kanske ska vänta ett tag till innan jag går dit, ibland känns det ju som om halsontet ska försvinna, det känns ju inte ens hela dagarna, bara morgon och kväll.

Idag lekte jag frisör igen. Det var dags att äntligen få rätta till Freddans frisyr lite. Inte en dag för tidigt. Inte mycket för han ska ha det långt, men man måste ju fixa så det ser bra ut runt öron och i nacken tills det blir långt så det ändå växer förbi det. Just nu är det ju inte så jätte långt men dock och väl 7 cm uppe på skallen. Han vill ha det långt som mamma sin säger han. Hoppas att han tröttnar innan för man måste ju borsta och fixa frisyren varje morgon snart på honom. Fast just nu är det mest fix med det när vi ska iväg på något kul som kalas eller annat ute bland folk. På dagis får han vara lite ruffsig i håret för han måste ju ändå ha mössa på sig när dom är ute där.

Har nu varit singel i en månad. Känns bra som oftast men ibland så känner jag att det hade varit skönt att ha någon att dela allt med. Men jag tar det lugnt och kikar bara lite så där just nu, måste ju ha ögonen öppna ifall det dyker upp någon bra så man inte missar mister right… Hoppas att det inte tar allt för lång tid innan ha dyker upp, vill ju inte sitta sen efter skolan, vara 30 år och fortfarande singel. Fast att vara singel just nu känns inte helt fel för jag kan koncentrera mig på skolan till 100% och det behöver jag.
Har dock ett konto på en sida på nätet där jag kikar efter kille lite smått. Inget speciellt så och inte första bästa som dyker upp. Utan är det någon som vill ha mig får han kämpa lite och visa att han är värd att lägga tid på. Kanske dyker det upp någon som inte bara vill prata sex eller träffas redan dagen efter man sagt hej på Internet… Dessa killar kommer nämligen inte så långt när det gäller mig.

Inga kommentarer: