tisdag, oktober 24, 2006

Klurat på livet ett tag.

Jag har nu haft några dagar att klura på livet. Jag funderar alltid på något som är ganska viktigt. Hoppas att jag snart kommer på den lösning som jag kommer att trivas med. Jag har i alla fall insett att jag måste ändra mitt liv för att jag ska vara nöjd, glad och en bra mamma till Freddan.
Har börjat med att göra sånt jag tycker är kul i alla fall, pysslar med min konst och skissar en massa.
Började kanske inte med det lättaste men jag måste få den ur huvudet, en bike, den jag vill ha när det är dax för att köra motorcykel. Den har tagit sin tid och är ännu inte klar. Lägger kanske in en bild sen när den är klar. Har lite att lära mig för att klara det, t.ex hur en motor ser ut och hur man kan förändra den. Det är lite krångligt så jag har printat ut bilder på andra bikes som jag har som mallar. Hur den annars ska se ut vet jag men just motorn måste jag också veta hur den ska se ut för att bli nöjd med bilden. Lättare att skissa av en färdig bild av något för då har man ju en mall och man kan inte ändra något men när man designar något måste man kunna ändra lite. Krångligt det här men jag ska nog få den färdig. När jag fått bilden klar så jag är nöjd med den så ska jag försöka få tag i ett proffs och se vad han tycker. Vill ha just denna killes åsikter då jag verkligen gillar hans bikes. Han är en helt otrolig designer och jag hoppas att han kan komma med några riktigt bra åsikter.
Ett sätt är att åka till USA och träffa denna kille och se om han vill ge mig lite råd. Gillar han den kanske han till och med vill bygga den... (tror dock ej det).
Har kollat lite vad det kostar att åka till USA och den del av landet som jag vill se. Måste bara få ihop ca 80000kr sen drar jag :-) Har börjat och 1000 kr till min resa, sparar jag lite varje månad kanske jag kan komma dit och 3 år... Ja, man ska inte sätta orimliga mål i livet. Själv vill jag ju typ till våren men att få ihop så mycket pengar innan dess är helt omöjligt om jag inte skulle vinna på triss eller lotto...
Vill ju åka dit helt själv så jag slipper anpassa min resa efter någon annans önskemål. Peter vill ju att jag ska följa med till Thailand men det är inte dit min drömresa går. Den går till Orange County, New York. Det är där jag kan få testa det amerikanska livet med fiske, golf, bikes och riktig småstadskultur. Det är ju det jag vill uppleva så jag ska inte åka till ett stort ställe.
Hoppas bara att jag kommer att gilla det (men inte för mycket för då stannar jag där) och ha kul på min resa. Vill ju inte ens ha Freddan med mig. Hoppas bara att jag hittar någon han kan bo hos så länge när det väl är dax. Jag kommer att stanna i minst en månad kanske längre om jag anser att jag har råd.

Annat som jag klurat på är Peter. Jag känner mig helt kall mot honom. Jag älskar honom men inte alls som jag gjorde för bara en månad sen. Konstigt vad fort kännslor kan förändras... Jag vet inte ens om mina kännslor vet vad dom vill... Jag vill vara med Peter men nästan allt säger att jag kanske borde vara ensam ett tag. Men det är därför jag skulle vilja åka iväg nu. Jag vill inte att Peter och jag ska ta en paus bara utan ska jag vara själv ska jag vara riktigt själv. Så detta är inget jag vågar ta upp med honom än. Vill ju inte att han ska lämna mig och sen visar det sig att jag har haft fel och bara varit i en ordentlig känslomässig svacka som senare släpper... Jag vet inget och därför vågar jag inte göra något. Den enda kontakt jag vill ha med Peter just nu är en vänskapskontakt. Han tycker detta är jobbigt naturligtvis. Inget gos och inga kramar. Jag undrar hur länge detta ska pågå då jag vet ej hur länge han står ut med att ha det så här...
Vill bara att jag ska komma på hur jag känner så att denna besvärliga situation kan lösa sig.

Jag får helt enkelt klura vidare på detta...

Inga kommentarer: